24.9.08

Ramadhan

Just a few days to go..
and we're going to celebrate aidilfitri after that
hopefully I'll be forgiven by Allah
for all sins that I've done b4
and I'll be missing u, RAMADHAN ):

18.9.08

Sabar ?????



tahap kesabaran aku da sampai limit...
aku cukup bengang dgn ape yg da tjadik kat aku tahun ni?
dari sikit xbaik makin jadi byk xbaik
nak buat baik, jadik perkara xbaik jugak
kejap je jumpe benda baik
yang benda xbaik jumpe aje selalu
&%^&%!!

12.9.08

mood - relaxed



alhamdulillah.. problem aku suda setel.. (:
biase la..org muda kan penuh dgn prob..haha
boleh la aku joget2 cm menatang kt atas tu.. ;p
azam hari ni : nak smayang terawih full hari ni
insyaallah (:

10.9.08

history

saya jujur dgn kamu..

tentang siapa diri saya yg sebenarnya..

dan inilah antara benda yg paling jujur

yang pernah saya ucapkan..

but why don't you trust me??

4.9.08

kerja


1st day masuk kerja.
penat? biasa la tu at the beginning.. (:
lapar? isk3. puasa tu wajib utk saya tunaikan.
ngantok?
ada tertido kat dlm kereta lak time ambil brg kt luar. hohoho.
keje apekah? full time temporary computer technician.
best ke? environment mmg agak best jugak but there's a lot of broken cpu & laptop dtg pd hari aku masuk kerja today. ramai tul makhlok yg pandai menjahanamkan pc nowadays. tahniah buat mereka.
susah? agak mencabar sbb benda ni kan technical things..
wages? lower skit dr gaji CEO jer..hehe

en.ajis(kuasa veto),abg apis(bos),abg amin(experienced tech.),kak gee(secretary),ayin(same pangkat) & budak2 praktikal : eby,ummi,intan,wani - orang2 sekeliling di tempat kerja ku (:

2.9.08

kenal vs tak kenal ?

Bagi mereka yang sudah mengenali aku akan cukup faham yang aku ni..

-> suka berlengah-lengah untuk berbuat sesuatu (rilek xbertempat)
-> hati yang mudah tersentuh
-> tidak suka membuat sesuatu kerja terburu-buru
-> tidak suka menyibuk tentang hal org lain
-> tidak suka melakukan perkara yang tidak dirancang terlebih dahulu
-> jarang bergaul dengan sesuatu kelompok @ berpuak-puak
-> banyak waktunya suka menyendiri & tidak suka diganggu
-> suka melakukan kerja bersendirian
-> tidur lambat di waktu malam
-> susah untuk menepati masa & hanya menepati masa pd perkara yang terlalu penting
-> suka berterus-terang apabila tidak berpuas hati
-> suka bergurau secara sinis dan perlahan
-> suka bercakap beralas & berkias-kias
-> ada waktunya menjadi pendiam & peramah secara tiba2
-> tidak suka bercakap & tetapi apabila berckp, susah nak berhenti
-> suka berkawan & ketawa (:

Bagi mereka yang belum mengenali aku akan menganggap aku ni..

-> agak serius orgnya
-> pendiam
-> sombong?

ape2 je la..

p/s: pitcha di atas -> muke kekenyangan sewaktu bersahur td :p

Happy Fasting (:

“Barangsiapa yang BERPUASA dengan PENUH IMAN dan BERAZAM BERSUNGGUH-SUNGGUH, Allah mengampunkan dosa-dosanya yang lalu dan barangsiapa yang BERSOLAT pada malam bulan Ramadhan dengan PENUH IMAN dan BERAZAM BERSUNGGUH-SUNGGUH, Allah mengampunkan dosa-dosanya yang lalu”
(Hadith Sahih: Riwayat Muslim, No: 760)